luni, 14 aprilie 2008

Libertate: inger sau demon!


Poate unul dintre cele mai discutate concepte filosofice inca din Antichitate este libertatea. Asa ca in acest post m-am hotarat sa vorbesc despre acest concept care intr-o oarecare masura este utopic. Suntem cu adevarat liberi e o intrebare ce ma macina de ceva vreme. Raspunsul meu e si da si nu.
Da
, pentru ca suntem liberi sa luam propiile decizii si sa fim, sa ne comportam asa cum credem noi de cuvinta intr-o oarecare masura.

Dar si nu datorita acestei societatii ce-ti inchisteaza mintea, spiritul si iti taie aripile de indata ce te nasti. Hai sa reflectam un pic, inca de cand suntem mici parinti, familia, societatea ne invata sa ne incadram in anumite tipare din care adeseori nu reusim sa iesim. De exemplu nu poti sa-ti expui ideile si conceptiile fara ca la tine sa se uite crucis vreo 3-5 oamenii.
Pentru mine libertatea e un inger si demon in acelasi timp. De ce?Deoarece libertatea iti poate da aripi si te poate purta in vazduhuri nemaivazute. Dar este si un demon ce te poate arunca din acel dulce rai in iadul realitatii fortandu-ne sa traim intr-o societate ce nu iti permite sa fii liber in adevartul sens al cuvantului.
Si in ciuda tuturor obstacolelor si tiparelor care ne inconjoara am speranta ca in adancul sufletului , intr-un mic coltisor al spiritualitatii umane suntem intr-adevar liberi. Si cine stie poate intr-o zi aceasta societate va deschide ochii sau poate NU o va face!

2 comentarii:

guardian_angel spunea...

"Dar este si un demon ce te poate arunca din acel dulce rai in iadul realitatii fortandu-ne sa traim intr-o societate ce nu iti permite sa fii liber in adevartul sens al cuvantului."
Deci, libertatea este ceva ce uneori nu te lasă sa fi cu adevărat liber ?.. Hmm... nu mi se pare tocmai ok, sau nu am inţeles eu bine.
Eu consider ca libertatea nu ar trebui oferită nimanui din plin, deoarece nu stim sa profităm de ea in limita bunului simţ. Dar nici să fim captivi nu e ok. Deci, cred că, in medie, e bine cum suntem acum. De fapt, se putea si mai bine, dar... ce putem face ?.. oh...e mult prea complicat..

Anonim spunea...

Inger:X:X:X:X:X:X:X: